نصب آنتن مرکزی در تهران یک تخصص بزرگ در علم رادیویی می باشد. از این رو یکی از قدیمی ترین و تخصصی ترین شرکت ها در زمینه نصب و تعمیر آنتن مرکزی در خدمت شما عزیزان است. تمامی مطالب نصب آنتن مرکزی به صورت تخصصی را می توانید در این مجموعه دنبال نمایید. باما همراه باشید…

مطالب نصب آنتن مرکزی

تنظیم مدولاتور فونیکس
آنتن مرکزی
mostafasalib

روش تنظیم نمودن مدولاتور فونیکس

روش تنظیم تمام برندهای مدولاتور در آنتنهای مرکزی را دنبال نمودید حال نحوه تنظیمات مدولاتور فونیکس یکی از مطالبی است که امروز تصمیم بر آموزش

Read More »
مدار نصب مدولاتور
آنتن مرکزی
mostafasalib

روش و مدار نصب مدولاتور

راهکارها و روش های نصب و تنظیم مدولاتور یکی از تخصصی ترین موارد در نصب آنتن مرکزی می باشد. نصب و حتی تعمیر آنتن مرکزی

Read More »
اسپلیتر
آنتن مرکزی
سیده لیلا منصوری

اسپلیتر و تپ آف چیست؟

این مقاله سعی دارد به صورت جامع تمامی اطلاعات لازم را در رابطه با نقش اسپلیتر در آنتن مرکزی و ماهواره مرکزی ، نقش تپ

Read More »

مدارات نصب مورد نیاز آنتن های مرکزی

در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و مفیدی درباره مزایا ، ساختار ، انواع و چگونگی نصب آنتن مرکزی در ساختمان در تهران ذکر کنیم که امیدواریم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آنتن های قدیمی اگرچه جوابگوی نیاز ساکنان در خانه های تک واحدی هستند؛ اما به دلیل قدیمی بودن سیستم و نحوه نصب مشکلات زیادی برای ساکنان ساختمان های چند واحدی به همراه دارند. به همین دلیل استفاده از آنتن مرکزی در ساختمان ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اگر شما نیز به دنبال رهایی از این تجهیزات قدیمی در، دریافت تصویر از فرستنده ها هستید، مطالعه این مطلب پیش رو را از دست ندهید.

نصب آنتن مرکزی در ساختمان
نصب آنتن مرکزی در ساختمان

آنتن مرکزی چیست؟

آنتن مرکزی وسیله ای است که جایگزین آنتن های قدیمی در ساختمان ها شده و مشکلات ناشی از آنها را به حداقل رسانده است. شاید نصب آنتن های قدیمی برای خانه های تک واحدی و ویلایی با مشکل خاصی همراه نباشد، اما نمی توان از معایب آن برای ساختمان ها چشم پوشی کرد. فواید استفاده از تجهیزات جایگزین به حدی بوده است که به شکل استاندارد درآمده و کاربرد آن برای ساختمان های مسکونی، برج ها، هتل ها و یا مجتمع های بزرگ الزامی شده است.

مزایای آنتنهای مرکزی ساختمان

امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی آنتن های مرکزی در مدل ها و انواع مختلف تولید و روانه بازار شده است. مزایای نصب آنتن مرکزی در ساختمان شامل موارد زیر می باشد:

    1. بیشتر شدن نظم ساختمان

نصب آنتهای مرکزی جداگانه برای هر واحد روی پشت بام و یا بالکن، زیبایی آن را از بین برده و موجب بی نظمی می شود. سیم کشی های متعدد از آنتن به واحدها نیز این وضعیت را بدتر می کند. علاوه بر این مراجعه مکرر به پشت بام دشوار بوده و می تواند با حادثه همراه باشد. اما نوع مرکزی جایگزین تک تک آنتن ها شده و ظاهر بیرونی محیط ساختمان را بسیار منظم تر از قبل می کند.

2. کاهش هزینه ها

نصب آنتن های قدیمی به دلیل اینکه به شکل تک تک انجام شده، با هزینه های بالایی به اتمام می رسد. هزینه های نگهداری و تعمیر را نیز می توان به آن اضافه کرد.آنتنهای مرکزی ساختمان به دلیل واحد بودن، هزینه نصب، نگهداری و تعمیر پایین تری نسبت به مدل های قدیمی خواهد داشت.

3. کیفیت بالای خروجی

تصاویر حاصل از آنتن های قدیمی کیفیت پایینی داشته و ممکن است دچار نویز و یا سایه شوند. این در حالیست که آنتن های مرکزی، با بکارگیری فناوری های مختلف، سیگنال های ورودی را تقویت کرده و آن را به بهترین شکل در اختیار گیرنده ها قرار می دهند؛ در نتیجه کیفیت تصاویر حاصله به بهترین شکل خواهد بود. شاید افزایش کیفیت، شاخص ترین برتری سیستم های جدید بر مدل های قدیمی باشد.

لازم به ذکر است که آنتن های تکی به دلیل قرار گرفتن در کنار هم دچار اختلال شده و می توانند دچار اختلال سیگنالی شوند. اما این مشکلات با جایگزینی آنتن های مرکزی کاملاً متوقف می شود. به این ترتیب تمامی واحدها تصاویری باکیفیت، شفاف و مشابه یکدیگر دریافت می کنند و هیچ تفاوتی بین خروجی واحدها وجود نخواهد داشت.

4. کاربرد بیشتر

نصب آنتن مرکزی در ساختمان علاوه بر دریافت تصاویر تلوزیونی برای دریافت تصاویر ماهواره ای و یا دوربین مدار بسته نیز کاربرد دارد. این کار با استفاده از نصب یک مبدل به آنتن انجام شده و نیازی به تهیه تجهیزات بیشتر نیست.

ساختار آنتن مرکزی چگونه است؟

آنتن مرکزی یک جزئی نیست، و از ترکیب بخش های مختلف ساخته شده است. تمامی بخش ها هماهنگ با هم برای دستیابی به یک هدف واحد تحت عنوان دریافت سیگنال ها از فرستنده و ارسال آن به انواع گیرنده ها تلاش می کنند. از جمله این اطلاعات می توان به تصاویر تلوزیونی، ماهواره ای و دوربین مداربسته اشاره کرد.

بنابراین ساختار آنتن مرکزی متشکل از یک گیرنده، فرستنده، آمپلی فایر، بخش تقسیم و کابل های مربوطه می باشد.

نصب آنتن مرکزی در ساختمان
نصب آنتن مرکزی در ساختمان

عملکرد ساختار آنتن مرکزی:

اولین مرحله دریافت سیگنال ها از گیرنده است که توسط آنتن انجام می شود. البته برای دریافت سیگنال از ماهواره یا دوربین مدار بسته لازم است که یک مبدل روی آن نصب شود. علاوه بر این لازم است سیگنال های دریافتی توسط یک آمپلی فایر تقویت شود. آمپلی فایرها باید از نوع قدرمتند انتخاب شده و در فضای سربسته قرار گیرند. در چنین شرایطی از نفوذ آب به آن ممانعت به عمل آمده و دستگاه به بهترین شکل کار خود را انجام می دهد.

در صورتی که منطقه از لحاظ سیگنالی در وضعیت ضعیفی قرار داشته باشد، ورود آنها با استفاده از یک پیش (پری) آمپلی فایر انجام شود. مرحله پایانی کار، تقسیم سیگنال ها توسط تجهیزات خاصی و ارسال آن با کمک کابل به گیرنده های مختلف است. سیستم توزیع سیگنال ها ممکن است بر اساس الگوهای درختی، ستاره ای یا آبشاری انجام گیرد؛ اما نوع درختی از سایر موارد رایج تر است.

مهم ترین نکات در زمان خرید دیش مرکزی ساختمان

آنتن های مرکزی در مدل های مختلفی ساخته و روانه بازار شده اند. با توجه به تنوع محصولات لازم است در زمان خرید به سه نکته نوع، بره و جهت توجه داشته باشید. آنتنهای مرکزی بر اساس فرکانس کانال و تعداد آنها انواع مختلفی دارند و بهتر است قبل از خرید از یک متخصص نصب مشاوره گرفته شود. در رابطه با جهت نیز باید گفت که آنتن های تک کاناله برای جهت های مختلف و آنتن هایی با باند عریض در مواردی که فرستنده ها یا برخی از آنها در یک جهت هستند، کاربرد دارد. بهراست در نصب آنتن مرکزی در ساختمان نیز به معنای توانایی تجهیزات برای فراهم آوری حداقل سیگنال برای آمپلی فایر که با اعداد و راقام نمایش داده می شود توجه کرد.

انواع سیستم آنتن های مرکزی

چهار نوع سیستم برای آنتنهای مرکزی ارائه شده که عبارتند از:

    • MATV: این نوع آنتن، سیگنال های ارسال شده را به صورت بسیار قدرتمند دریافت کرده و بدون نویز یا مشکل دیگری آن را در اختیار گیرنده قرار می دهد. در نتیجه تصاویر حاصله، کیفیت و شفافیت قابل توجهی خواهند داشت.

    • SMATV: آنتن های MATV و SMATV شباهت زیادی از لحاظ عملکردی داشته و تنها برتری آن نسبت به مدل قبل، مناسب بودن آن برای دریافت سیگنال های ماهواره ای است.

    • CATV: روش کار این آنتن ها به نحوی است که سیگنال ها پس از دریافت تقویت شده و با کمک کابل به گیرنده ارسال می شود.

    • CCTV: روش کار این آنتن ها نیز به نحوی است که پس از مدوله شدن سیگنال ها روی باند خالی توسط مدولاتور، اضافه شدن آن به سیستم های مذکور توسط میکسر انجام می شود.

نصب آنتن مرکزی ساختمان در تهران

امروزه سبک زندگی در شهرهای بزرگ تغییرات چشمگیری داشته و زندگی در ساختمان های ویلایی و یک طبقه، جای خود را به زندگی های آپارتمانی داده است. تهران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ساختمان ها و برج های سربه فلک کشیده ساخته شده در سراسر شهر، موید این موضوع است. اگر چه در گذشته آنتن های قدیمی نیاز مردم را برطرف می کرد؛ اما امروزه به دلیل معایب فراوان نمی تواند جوابگوی نیاز افراد در ساختمان های چند واحدی باشد.

کیفیت پایین تصاویر، نامناسب شدن فضای بیرونی ساختمان یا نما، سیم کشی های وسیع به هر واحد، محدودیت فضا برای نصب چندین آنتن، امکان تداخل سیگنالی به دلیل مجاورت با هم و … از جمله این موارد هستند. به همین دلیل آنتن های مرکزی جایگزین آنها شده و بخش بزرگی از این معایب را پوشش داده است. در نتیجه نصب آنتن مرکزی در ساختمان به یکی از خواسته های شهروندان تهرانی تبدیل شده است.

شرکت های بزرگی در سطح شهر وجود دارند که با هدف رفع دغذغه های شهروندان تاسیس و خدمات خود را در این زمینه به آنها ارائه می کنند. انواع مختلفی از آنتن های مرکزی در این شرکت ها تولید و عرضه می شود. همچنین افراد ماهری در این شرکت ها به کار گرفته شده تا فرآیند نصب نیز به درستی انجام شود؛ به همین دلیل هیچ گونه نگرانی برای مشتریان وجود ندارد.

برخی از این شرکت ها در کنار خدمات حضوری، به شکل آنلاین نیز خدمت رسانی می کنند. در نتیجه مشتری بدون مراجعه به محل و فوت وقت به سایت آنها مراجعه نموده و محصول مورد نظر را در کوتاه ترین زمان ممکن خریداری می کند. حتی در برخی موارد تعداد زیادی نصاب در مرکز وجود داشته و مشتری می تواند در انتخاب آزادانه عمل کند.

نکته!!!

اغلب سیگنال های ارسال شده در ایران روی باندهای VHF و UHF ارسال می شوند. این در حالیست که در شهر تهران این فرآیند روی باند UHF انجام می گیرد. به همین دلیل راه اندازی و نصب آنتن مرکزی ساختمان در تهران تنها نیازمند یک آنتن UHF است. برای تعمیر آنتن های مرکزی هم باید به جزئیات توجه کرد و حتما تعمیر دیش خود را به یک فرد یا شرکت مطمن بسپارید.

هزینه نصب آنتن مرکزی ساختمان در تهران چقدر است؟

در رابطه با هزینه نصب دیش مرکزی واحدها و نصب تجهیزات در تهران یا سایر شهرها مقدار مشخصی وجود نداشته و میزان آن توسط نصاب تعیین می شود. پارامترهای مختلفی در تعیین هزینه نقش دارند که از جمله آنها می توان به نوع و کیفیت آنتن، نوع تجهیزات جانبی اضافی و دستمزد نصاب اشاره کرد. شرکت های ارائه کننده خدمات این چنینی، معمولاً مشاوره رایگان داشته و می توانید قبل از هر اقدامی قیمت آن را استعلام بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا
تماس باما