آنتن مرکزیتعمیرات آنتن مرکزیتنظیم مدولاتورنصب آنتن مرکزی

روش تنظیم مدولاتورهای فرایاب در آنتن مرکزی

روش تنظیم یا نحوه تنظیم مدولاتور های فرایاب در آنتن مرکزی چگونه است؟ قبلا روش نصب مدولاتور را در نصب آنتن مرکزی و حتی تعمیر آنتن مرکزی توضیح داده ایم. اما الان روش تنظیم مدولاتور فرایاب سوال بسیاری از نصابان آنتن مرکزی می باشد. و این که تنظیم مدولاتور آنالوگ با مدولاتور دیجیتال چه فرقی دارند؟ در این مطلب تمام راه کارهای تنظیم مدولاتور های فرایاب را به شما آموزش خواهیم داد. پس تا انتهای مطلب مارا یاری نمایید.

مدولاتورهای فرایاب آنتن مرکزی که برای ساختمان های مسکونی نصب میگردند بیشتر از نوع آنالوگ می باشند. ما در اینجا انواع مدولاتور فرایاب را نام خواهیم برد و روش تنظیم مدولاتورهای فرایاب را توضیح خواهیم داد.

روش تنظیم مدولاتور فرایاب مدل FM33n و FM31n

جهت تنظیم این نوع از مدولاتور فرایاب مدل FM33n , FM31n که اقتصادی ترین مدولاتور می باشد دکمه تنظیمات وجود ندارد و حتی سونسگمنتی برای نمایش تنظیمات ندارد. شرکت فرایاب برای تنظیم نمودن فرکانس شبکه خروجی یک عدد پتانسیومتر بر روی محصول خود قرار داده است که پیشنهاد میشود در این مدل به هیچ عنوان این تنظیمات را انجام ندهید چراکه برای همیشه نخواهید توانست تنظیمات را ست نمایید.

به عکس زیر توجه کنید.

تنظیمات مدولاتور فرایاب مدل FM33N - FM31N
تنظیمات مدولاتور فرایاب مدل FM33n

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید کابل ورودی کواکسیال آنتن وارد این مدولاتور شده و توسط کابل کواکسیال خروجی به آمپلی فایر متصل میگردد. اما در این مدولاتور فرایاب تنظیماتی برای تصویر وجود ندارد و برخلاف مدولاتورهای دیگر تصویر با کیفیت ضعیف ارائه میشود که البته این محصول اقتصادی ترین محصول مدولاتور در ایران می باشد.

پتانسیومتر تنظیمات صدا در این محصول که در شکل مشخص است می تواند گین صدا را افزایش و کاهش دهد و همانطور که ذکر شد به هیچ عنوان تنظیمات تیونینگ RF را تغییر ندهید چراکه این تنظیمات در کارخانه انجام شده و نیاز به تنظیم این پتانسیومتر ندارید.

روش تنظیم مدولاتور فرایاب مدل FM99EN

در این مدل از مدولاتور فرایاب ما شاهد سونسگمنت برای تنظیمات فرکانس هستیم و همانند محصولات مدولاتور فونیکس دارای تنظیمات کامل برای آنتن مرکزی می باشد. به عکس زیر توجه کنید

تنظیمات مدولاتور فرایاب مدل FM99EN
تنظیمات مدولاتور فرایاب مدل FM99EN

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید جهت تنظیم مدولاتور فرایاب مدل FM99EN شما یک نمایشگر دارید که به راحتی میتوانید فرکانس شبکه را تنظیم کنید. برای تنظیم فرکانس شبکه در ایران بهترین سیگنال ، تنظیم بر روی عدد 36 می باشد که هیچ گونه تداخلی بر روی کانال های ایران ندارد و بهترین کیفیت را در این مدل ارائه میدهد. برای تنظیمات صدا و تصویر نیز دو عدد پتانسیومتر وجود دارد که میتوانید کیفیت را با این ولوم ها تنظیم نمایید.

روش تنظیم مدولاتور فرایاب مدل FDM104U

تنظیم مدولاتور فرایاب FDM104U بسیار راحت تر از مدل های دیگر است و در این مدل که بهترین مدل مدولاتور فرایاب می باشد یک ورودی HDMI وجود دارد که تصویر و صدای ورودی به دستگاه می باشد. همانند مدولاتورهای دیگر یک نمایشگر برای تنظیم شبکه دیجیتال و همچنین شاهد دکمه هایی برای تنظیمات می باشیم. وجود یک USB به احتمال برای پخش ویدیو از طریق USB یا مموری فلش خواهد بود.

به عکس زیر توجه کنید.

تنظیمات مدولاتور فرایاب  FDM104u
تنظیمات مدولاتور FDM104u

در این نوع مدولاتور فرایاب تنظیمات بسیار راحت است و تنها کافیست که بعد از اتصال کابل HDMI تصویر به مدولاتور با دکمه ورود به تنظیمات چنل یا کانال را بر روی اعداد مورد نظر خود تنظیم نمایید. بهتر است تا این تنظیمات بر روی عدد 21 قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس باما